dilluns, 19 de març del 2012

Anys difícils (continuació)

Aquell estiu varem llogar una casa a Palamós. Era una casa senzilla, típica de poble de pescadors que és el que era, en aquells temps, aquest poble de la Costa Brava. Tenia planta baixa i un petit jardinet al darrera. Els dormitoris estaven al primer pis. En conjunt la casa era correcta però feia olor a vell i rònec però a tots ens va semblar una meravella passar un mes prenent banys i gaudint per primera vegada de vacances a la platja. Encara que la casa estava molt neta, els mobles vells i els retrats dels avantpassats de la mestressa, que es trobaven por tots els racons de la casa, em feien una mica d`angúnia i aprensió...

Jo estava en plena crisi d`adolescència, carregada de sensacions estranyes i enyorances inexplicables. Vaig passar alguns dies que no m`adaptava i a més em sentia desplaçada doncs no tenia al·licients ni gent de la meva edat amb qui sortir i parlar...En aquells moments em vaig sentir francament malament fins a l`extrem que l`Angelina per indicació de la mare em va portar a fer una visita al metge de casa que estiuejava a Platja d`Aro. Jo havia perdut la gana i estava molt trista. Recordo que el metge va dir-nos que aquests eren els símptomes clàssics de l`enamorament. Però jo sabia que això no era exacte sinó que senzillament em sentia desorientada i fora del meu ambient.

Sortosament aquesta melangia va anar passant i vaig superar la situació com vaig poder. Em sentia bé a la platja, fent exercici, remant i nedant molt, fins a l`esgotament. L`exercici físic ha estat sempre per a mi una font d`equilibri. També em vaig refugiar en la lectura i en l`escriptura, i també passava estones jugant amb els meus nebots.

Ara penso, amb la perspectiva que dóna els pas del temps, que em sentia massa protegida i amb unes frustrades ànsies de llibertat...però objectivament cal dir que no em mancava res del que era i és essencial. En aquells moments no ho veia així i no em sentia compresa...Tenia ganes d`una altre tipus de vida. És cert que estava envoltada de molt d`amor però mancada de comunicació dins d`una família molt tancada. Potser ningú comprenia que jo tenia un altre edat i altres inquietuds que no podia ni explicar ni compartir amb ningú.

3 comentaris:

  1. Qui no ha patit una crisi en l'adolescència? M'he identificat amb molts aspectes del teu escrit tan ben explicat.

    ResponElimina
  2. Has posat paraules el que jo mateixa vaig experimentar als tretze anys.

    ResponElimina
  3. L’adolescència es una etapa difícil, el neguit no ens deixa gaudir de tot el que tenim. Un relat entranyable on m’he vist reflectida
    Raimunda

    ResponElimina